

Rozwijanie w uczniach ciekawości do odkrywania lokalnych rzek, ich historii, znaczenia przyrodniczego. Projekt łączy naukę przyrody, geografii i historii, pomagając zrozumieć, że rzeki to nie tylko cieki wodne, ale źródła życia i lokalnej tożsamości.
Reportaż znad rzeki
Wybierzcie się na spacer edukacyjny nad pobliską rzekę. Zróbcie notatki, zdjęcia szkice. Szukajcie ciekawostek i dokumentujcie życie nad rzeką, jej okolicę i mieszkańców. W klasie stwórzcie plakat lub mini album prezentujący wasze obserwacje – wydrukujcie i wklejcie zdjęcia, opiszcie doświadczenia.
→ Cel dydaktyczny: Rozwijanie umiejętności obserwacji, dokumentowania przyrody i wykorzystywania zebranych informacji.
Moja rzeka – nasza historia
Poproś uczniów, by zebrali informacje o najbliższej rzece (np. Warcie). Skąd wypływa, gdzie kończy swój bieg, jakie miejscowości mija, jakie legendy i historie się z nią wiążą. Możecie wspólnie stworzyć „Mapę naszej rzeki”.
→ Cel dydaktyczny: Integracja wiedzy geograficznej, historycznej
i przyrodniczej.
Instalacja artystyczna „rzeka życia”
Stwórzcie wspólnie przestrzenną instalację przedstawiającą rzekę i jej środowisko. Możecie stworzyć figurki ryb, roślin czy ludzi, miniaturowe rośliny, mosty i inne obiekty. Najlepiej wykonać ją z materiałów
z recyklingu (np. niebieskich folii, kartonów, nakrętek).
→ Cel dydaktyczny: Rozwijanie kreatywności, umiejętności manualnych i artystycznych.
Rzeczne laboratorium
Zbadajcie próbkę wody z pobliskiej rzeki. Uczniowie mogą sprawdzić jej klarowność, temperaturę, zapach, barwę, a także inne parametry z wykorzystaniem przyrządów dostępnych w klasie.
→ Cel dydaktyczny: Nauka obserwacji i wnioskowania, wprowadzenie w pojęcie jakości wody.
Dziękujemy za Twoją wiadomość!
Nasz zespół zapozna się z Twoim zgłoszeniem i odpowie najszybciej, jak to możliwe.
Pozdrawiamy serdecznie, Plusk Squad