Okazja: Światowy Dzień Wody (22 marca)

Cel projektu

Uświadomienie uczniom, że woda i Ziemia są ze sobą nierozerwalnie połączone. To dzięki niej mówimy o naszej planecie „błękitna”. Projekt
ma na celu rozwijanie wiedzy o wpływie człowieka na środowisko wodne oraz pokazanie, że małe działania (np. ograniczenie zużycia plastiku, segregacja odpadów, dbanie o czystość lokalnych zbiorników) mają realne znaczenie dla przyrody.

Przykładowe aktywności

Akcja terenowa „Czysty brzeg”

Zorganizujcie akcję sprzątania w okolicach szkoły lub pobliskiego zbiornika wodnego. Można połączyć ją z nauką rozpoznawania
gatunków roślin i zwierząt, które żyją blisko wody.

→ Cel dydaktyczny: Rozwijanie empatii wobec przyrody i postawy zaangażowania społecznego. 


Kampania „Ziemia woła o wodę”

Uczniowie mogą przygotować krótkie hasła, plakaty lub filmiki edukacyjne, które ukażą aktualne problemy hydrologiczne na Ziemi
i zachęcą do dbania o środowisko.

→ Cel dydaktyczny: Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, medialnych i proekologicznych. 

Miniaturowy ekosystem w szkle

W słoiku lub innym większym naczyniu stwórzcie mini-ogródek: trochę ziemi, woda, mała roślinka. Zamknijcie go szczelnie i obserwujcie, jak woda krąży w zamkniętym obiegu (paruje, skrapla się, wraca do ziemi).

→ Cel dydaktyczny: Zrozumienie obiegu wody w przyrodzie i jej znaczenia dla równowagi ekologicznej. 

Czas trwania: 1-2 tygodnie

(do elastycznego dostosowania do planu lekcji)

Źródła i inspiracje:

→ Woda w kryzysie klimatycznym

Dziękujemy za Twoją wiadomość!

Nasz zespół zapozna się z Twoim zgłoszeniem 
i odpowie najszybciej, jak to możliwe.

Pozdrawiamy serdecznie, Plusk Squad