Dla kogo: klasy I-III

Czy zastanawialiście się kiedyś, skąd bierze się woda w kranie i co się z nią dzieje, gdy znika w odpływie? Zapraszamy na niezwykłą przygodę, podczas której razem z bohaterami Plusk Squadu prześledzimy całą fascynującą podróż kropli wody – od rzeki, przez podziemne rury, aż z powrotem do naszych domów!

Ta interaktywna lekcja w przystępny sposób wyjaśnia, jak działa miejska sieć wodno-kanalizacyjna, dlaczego segregacja odpadów jest tak ważna i jak nasze codzienne wybory wpływają na środowisko i czystość rzeki Warty.

Czego się dowiemy?

  • Skąd bierze się czysta i bezpieczna woda w kranie.
  • Co dzieje się z wodą po jej zużyciu i jak jest oczyszczana.
  • Dlaczego nie można wrzucać śmieci i wylewać tłuszczu do toalety.
  • Jak nasze proste, codzienne nawyki pomagają dbać o czystość rzek i całej planety.

Zakres merytoryczny

  • działanie oczyszczalni i sieci wod-kan,
  • recykling ścieków i wody,
  • podstawy segregacji odpadów,
  • wpływ codziennych wyborów na środowisko i rzekę Wartę.

Realizowane cele podstawy programowej

  1. Aktywne słuchanie opowiadania lub komiksu. Czytanie ze zrozumieniem, wypowiadanie się na temat treści.

 

Edukacja polonistyczna.

 

Osiągnięcia w zakresie słuchania. 

 

Uczeń:

  • słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób (…), lektur i innych tekstów (…); i korzysta z zawartych w nich informacji.

 

Osiągnięcia w zakresie czytania. 

 

Uczeń:

  • czyta w skupieniu po cichu teksty (…) drukowane;
  • wyszukuje w tekstach fragmenty (…) określone przez nauczyciela.

 

Osiągnięcia w zakresie mówienia. 

 

Uczeń:

  • wypowiada się w formie uporządkowanej (…) na tematy związane z (…) lekturą;
  • porządkuje swoją wypowiedź, (…) omawia treść przeczytanych tekstów.

 

2. Recytacja utworu wierszowanego (indywidualnie lub z podziałem na role).

 

Edukacja polonistyczna.

 

Osiągnięcia w zakresie mówienia.

 

 Uczeń: 

6) recytuje wiersze oraz wygłasza z pamięci krótkie teksty prozatorskie.

 

 

3. Udział w prostych doświadczeniach, prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków.

 

Edukacja przyrodnicza.

 

Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. 

 

Uczeń:

  • planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk (…).

 

4. Rozumienie zjawisk przyrodniczych w układzie przyczyna–skutek.

 

Edukacja przyrodnicza.

 

Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. 

 

Uczeń:

  • (…) wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo-skutkowego i czasowego.

 

5. Segregowanie odpadów i rozumienie wpływu tej czynności na środowisko.

 

Edukacja przyrodnicza.

 

Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. 

 

Uczeń:

  • segreguje odpady i ma świadomość przyczyn i skutków takiego postępowania.

 

Dziękujemy za Twoją wiadomość!

Nasz zespół zapozna się z Twoim zgłoszeniem 
i odpowie najszybciej, jak to możliwe.

Pozdrawiamy serdecznie, Plusk Squad